11 مجتمع بین راهی در استان سمنان راه اندازی شد

استاندار سمنان با اشاره به این که 11 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در سه سال اخیر در استان سمنان راه اندازی شده است، گفت: ایجاد اشتغال، تولید ثروت و کاهش تصادفات بین جاده ای از جمله محسنات این مجتمع های بین راهی است.

خبرگزاری تسنیم از شاهرود ، سید محمدرضا هاشمی ظهر امروز در آیین افتتاح و بازگشایی مجتمع خدمات رفاهی بین راهی دومنظوره (مجتمع و تیر پارک) درجه یک محور بین المللی تهران - مشهد در قطعه میامی - سبزوار که با حضور نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: کاهش سوانح جاده ای به ویژه واژگونی در محورهای مواصلاتی استان سمنان موضوعی ضروری بوده و به صورت جدی پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه آمار واژگونی در جاده های استان سمنان بسیار بالا بوده و بیشترین سهم از انواع سوانح جاده ای در این استان را به خود اختصاص داده است، افزود: خستگی و خوب آلودگی رانندگان ناشی از عدم استراحت کافی علت این مهم است.

استاندار سمنان افزایش مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی را یکی از مهم ترین اقدامات در راستای کاهش سوانح جاده ای در استان سمنان عنوان و بیان کرد: در سه سال اخیر تاکنون 11 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده های استان سمنان به  بهره برداری رسیده است که آمار قابل توجهی است.

هاشمی با اشاره به مهم ترین سیاست های دولت در این استان برای افزایش تعداد مجتمع های بین راهی خاطرنشان کرد: بسته های حمایتی به سرمایه گذاران مجتمع های خدماتی و رفاهی اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجتمع های رفاهی و خدماتی باید با اولویت رفاه و آسایش و استراحت مسافران ایجاد شده و سرمایه گذاران نباید تنها به ایجاد جایگاه سوخت رسانی بسنده کنند، ابراز داشت: ماندگاری و رفع خستگی مسافران موجب کاهش تصادفات خواهد شد.

استاندار سمنان بیشترین تصادفات استان سمنان را از نوع واژگونی وسایل نقلیه اعلام کرد و گفت: این امر از خستگی راننده حکایت دارد.

هاشمی عنوان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در موفقیت و توسعه مجتمع های خدماتی، رفاهی مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

همچنین استاندار سمنان در سفر به شهرستان میامی از مجتمع 7.8 هکتاری میامی (طرح نهضت مسک ملی)، مجتمع 11.5 هکتاری نگین (طرح ملی مسکن) نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/363/

نظرات

captcha